Marketing w klubie

Oglądasz 15 wpisów - 121 z 135 (wszystkich: 137)
  • Autor
    Wpisy
  • #22571
    Greg
    Uczestnik

    Byłem teraz na stronie internetowej Odry i widać zmiany na plus. Zdjęcia drużyny aktualne łącznie ze sztabem szkoleniowym.

    W ofercie dla potencjalnych udziałowców zmieniła się grafika. Nie ma tam już wymienionego Damiana Wróbla a oprócz tego zostało dodanych trzech członków rady nadzorczej.

    Teraz to już wygląda bardziej profesjonalnie.

    #23675
    MGol
    Uczestnik

    Strona jest dobrze zrobiona. Do obsługi social mediów nie ma się co doczepić ale już do działu marketingu owszem. Przede wszystkim na stronie Biznes są tylko dwie pozycje: udziałowcy i partnerzy, brakuje trzeciej a w zasadzie powinna to być druga : sponsorzy. Domena udziałowcy jest w porządku. Potem powinna być domena sponsorów : gdzie powinniśmy umieścić logotypy sponsorów głównych ( w tym firmy udziałowców : Rekpol, Hresa, Gosław czy Socios) oraz pozostałych firm. Dajmy im jakaś należną reklamę. Zasługują na go. Później powinna być oferta skierowana do potencjalnych reklamodawców. Sponsor dnia meczowego, sponsor miesięczny itp. Tak to powinno wyglądać :

    Mała ściągawka dla osób zajmujących się marketingiem:
    MATERIAŁY REKLAMOWE
    Reklama dźwiękowa – spot
    Komunikat spikera
    Tablety na konferencji pomeczowej
    Logotyp na zaproszeniach i zaproszeniach VIP
    Logotyp na składach meczowych
    Dedykowana akcja ulotkowa
    Media
    Produkcja i publikacja spotu reklamowego
    Lokowanie produktu
    Plansza reklamowa przed publikowanymi materiałami

    STRONA WWW
    Reklama dźwiękowa – spot
    Komunikat spikera
    Tablety na konferencji pomeczowej
    Logotyp na zaproszeniach i zaproszeniach VIP
    Logotyp na składach meczowych
    Dedykowana akcja ulotkowa​​​​​​
    SOCIAL MEDIA
    Produkcja i publikacja spotu reklamowego
    Lokowanie produktu w kulisach
    Sponsor wydania programu „Czas na Szpil”
    Sponsor relacji meczowej na YT
    Sponsor TV (znak wodny w trakcie materiałów + plansza przed)
    Plansza reklamowa przed publikowanymi materiałami

    STADION
    Banda led
    Chwieja
    Balon reklamowy
    Carpet 3d przy bramce
    Kostka reklamowa w narożniku
    Ekspozycja stoiska Sponsora od Al. Bojowników (+ lokowanie w kulisach)
    Organizacja konkursu w przerwie meczu na płycie boiska
    Banda statyczna 6 m
    Banner reklamowy na koronie stadionu 1 m2
    Banner reklamowy 4 m x 2 m
    Ławka rezerwowych część zewnętrzna
    Ławka rezerwowych część wewnętrzna
    Krzesełka sektor
    Reklama wielkoformatowa
    Reklama na bocznej ścianie Trybuny Głównej
    Reklama na Trybunie Głównej (okno Strefy Premium)
    Tablica zmian
    Logotyp na ściance mixed-zone
    Logotyp na ściance konferencyjnej
    Responsive Image
    STROJE
    Koszulka przód
    Koszulka tył pod numerem
    Rękaw prawy (pod logotypem rozgrywek)
    Rękaw lewy (logotyp kwadrat)
    Rękaw lewy (logotyp prostokąt)
    Spodenki nogawka prawa przód
    Spodenki tył centralnie
    Spodenki nogawka prawa tył
    Spodenki nogawka lewa tył
    Koszulka treningowa przód + narzutki treningowe tył
    Koszulka wyjściowa przód (pod logotypem Nike)
    STREFA PREMIUM
    Nazwa Strefy
    Branding Skyboxów
    Logotyp na zaproszeniach
    Karnet do Strefy Premium
    Informacja o Sponsorze w komunikacji
    EKSTRA
    Wsparcie w przygotowaniu grafik
    Karnet Plus na Trybunę Główną
    Karnet do Strefy Premium
    Miejsce parkingowe
    Dedykowana koszulka meczowa
    Organizacja treningu dla pracowników Sponsora
    Sesja zdjęciowa w siedzibie Sponsora bądź wskazanego produktu
    Zaproszenia na mecze dla gości/pracowników Sponsora
    Ekspozycja ulotek w stacjonarnych punktach sprzedaży
    Dołączanie ulotek do wysyłek ze sklepu internetowego​​​

    SPONSORZY STRATEGICZNI

    SPONSORZY PREMIUM

    SPONSORZY OFICJALNI

    PARTNERZY MEDYCZNI

    PARTNERZY BIZNESOWI

    PARTNERZY

    PARTNER TECHNOLOGICZNY

    Wszystkie dane klubu wraz z adresem i osobami odpowiedzialnymi za marketing.

    A co mamy? Wchodzę na stronę i nie widzę żadnej zachęty do reklamy….

    #23684
    Greg
    Uczestnik

    Skąd to skopiowałeś?

    W trzeciej lidze nie ma konferencji prasowych, więc jeden punkt i tak nie miałby zastosowania.

    Na Odrze jest strefa mixed-zone?

    Nie wszystko z tego jest do zrealizowania w trzeciej lidze. Kierunek w porządku, ale powinien być skrojony na dzisiaj pod trzecią, co najwyżej drugą ligę.

    #23688
    MGol
    Uczestnik

    Konferencje prasowe w niektórych klubach trzecioligowych są, chociażby w Polonii Bytom czy Gwarku Tarnowskie Góry a i chyba jeszcze w paru innych.

    Oczywiście, że zgadzam się z tym, że powinno to być skrojone pod 3-ligę, póki co nie jest to skrojone wcale. Jakiś czas temu połowę podobnych rzeczy pisałem z głowy, teraz skopiowałem to ze strony Ruchu. Spodobało mi się to. Można powiedzieć, że przyłożyli się do tego i to przynosi efekty. Nie mamy takiego potencjału, co oni ale pewne rzeczy powinny być podobne. Odnośnie strefy mixed- zone to i taką strefę można by było stworzyć i teraz ale to nam nie potrzebne. U nas od zawsze były problemy z marketingiem i nigdy potencjał nie był w pełni wykorzystany.

    #23689
    Greg
    Uczestnik

    Zgadzam się. Uważam jednak, że pierwszym krokiem powinno być zwiększenie frekwencji.

    Od tego wszystko się zaczyna. Tutaj widzę na pewno trzy punkty.

    1. Plakaty przynajmniej w całym Wodzisławiu

    2. Zapowiedzi męczy w mediach społecznościowych miasta. Tutaj tylko trzeba dogadać się z prezydentem i wydziałem promocji miasta, bo ich to nic nie kosztuje. Na najbardziej atrakcyjny mecz w rundzie być może mogliby udostępnić billboardy

    3. Patronaty medialne i/lub profesjonalnie informacje prasowe wysyłane do mediów przed meczami. Taką informację stworzyłem dla dyrektora Wróbla przed meczem z Goczałkowicami a teraz mam to zrobić dla Socios przed i po jubileuszu stulecia Odry.

    To nie jest szczególnie duży wysiłek a może (znacząco) podnieść frekwencję. Obecnie ambitnym, ale myślę, że realnym celem powinno być minimum 500 osób na każdym meczu. Następnie, już z innej pozycji, można zająć się całą resztą tematów marketingowych.

    Czy wiceprezes w ogóle tutaj przebywa? Część spraw można załatwić na odległość, ale nie wszystko.

    #23692
    Angelo
    Uczestnik

    Nic tak nie zwiększa frekwencji jak dobra gra drużyny i to jest najlepszy chwyt marketingowy który działa od zawsze. Jak drużyna przegrywa mecz za meczem to nawet plakaty rozwieszone co metr i zapowiedzi w mediach co minutę nikgo więcej, po za tymi co zawsze na mecze chodzą niezależnie od wyników drużyny, na trybuny nie ściągną. Kto się futbolem interesuje to i bez plakatów rozwieszonych co kawałek, wie kiedy jest mecz a jedyna dodatkową dla niego zachęta do przyjęcia na stadion jest dobra gra drużyny.

    #23700
    Greg
    Uczestnik

    „Kto się futbolem interesuje”. Jak w ten sposób będziemy do tego podchodzić, to frekwencja nie będzie się zwiększać.

    O meczach musi się dowiadywać jak najwięcej ludzi niezależnie od wyników. Dobre wyniki oczywiście dodatkowo zwiększają frekwencję.

    Gdy w Odrze jest teraz kilku Ukraińców, to można to wykorzystać i zrobić reklamę na Facebooku po ukraińsku do Ukraińców w regionie (nie tylko w Wodzisławiu) zapraszając ich na mecz pokazując, że mogą wspierać swoich rodaków. Taka reklama to nie jest wielka inwestycja a może bardzo dobrze zadziałać. Wystarczy dobra grafika po ukraińsku plus kilka zdań w tym języku.

    Myślę, że przez miasto też można docierać do Ukraińców z informacją o meczach Odry.

    To nie jest tak, że każdy wie o tym, co się dzieje. Sam, z dostępnych źródeł, nie dowiedziałem się, że w przyszłym tygodniu będzie Diamentowa Liga w lekkiej atletyce. Ojciec mi o tym powiedział i byłem tym pozytywnie zaskoczony, bo pojawi się tam m.in. rekordzista świata w skoku o tyczce. U mnie zadział więc marketing szeptany.

    Trzeba więc starać się wykorzystać każdy sposób, żeby zwiększać ilość osób, które dowiadują się o meczach a nie zadowalać się tylko stwierdzeniem, że kto ma wiedzieć, to wie a dobre wyniki wszystko załatwią.

    Jeżeli w zeszłym roku wszyscy w Wodzisławiu wiedzieliby, że będzie grał Piszczek, to jestem pewny, że na meczu z Goczałkowicami nie byłoby tysiąc osób a minimum dwa razy tyle. Minimum, bo, według mnie, byłaby frekwencja na poziomie 3-4 tysięcy osób a to wszystko wpływa nie tylko na więcej pieniędzy w kasie klubu, ale także na jego wizerunek czyli docelowo na jeszcze więcej pieniędzy.

    #23702
    Angelo
    Uczestnik

    Greg jak kogoś sport nie interesuje to nawet jak będzie miał plakat na nos przyklejony to i tak na mecz nie przyjdzie. Jest tyle atrakcji dzisiaj, że tak jak pisałem tylko dobra gra może przyciągnąć więcej kibiców na mecze. Jedyna dodatkowa atrakcja co by ściągała większą ilość niezależnie od gry i zainteresowania sportem to darmowa kiełbasa i piwo. Taka jest prawda, to jest tylko 4 poziom rozgrywkowy i w innych miastach jest tak samo jak u nas 500-600 ludzi na meczach 3 ligowych to norma i nie takie głowy jak Twoja nad tym myślały. Na mecz z Goczałkowicami jedni przyszli dla Piszczka a nie na mecz Odry, bo póżniej już wielu z nich na mecze nie chodziło wcale.

    #23703
    Greg
    Uczestnik

    I tak jak pisałem, gdyby wtedy wszyscy w Wodzisławiu wiedzieli, że przyjeżdża Piszczek, to frekwencja mogła być kilkukrotnie wyższa, bo od czasów Ekstraklasy nie grał tutaj tak dobry i utytułowany zawodnik. Takie mecze trzeba wyciskać do maksimum. Niestety, wtedy media społecznościowe miasta nic o tym nie wspominały. Nie wiem czy to było zaniedbanie dyrektora Wróbla czy zła wola wydziału promocji i/lub prezydenta.

    Niech będzie i te 500/600 osób, ale na każdym meczu a do tego potrzebne jest to, żeby każdy potencjalnie zainteresowany dowiedział się o tym, że jest mecz a nie wszyscy korzystają z mediów społecznościowych. Tutaj jednak też trzeba zadbać o to, żeby promocja była jak największa, dlatego już kilka razy pisałem, że zapowiedzi meczów w mediach społecznościowych miasta byłyby bardzo wskazane tym bardziej, że miasta nie wydaje na to żadnych środków.

    Uważam też, że można przyciągnąć dodatkowo przynajmniej z 50 osób z Ukrainy tylko trzeba do nich dotrzeć z informacją o tym, że gra tutaj kilku ich rodaków. A reklama na Facebooku jest do tego być może najlepszym narzędziem.

    #23707
    MGol
    Uczestnik

    Myślę, że wszyscy mamy rację, zarówno Greg, który stawia na reklamę w sieci jak i uliczną, Angelo który stwierdza, że dobra gra sama przyciąga. Ja z kolei pisałem o pozyskiwaniu sponsorów/ reklamodawców, dzięki którym można stabilnie rozwijać klub i inwestować w przyszlość. Po 500 osób to praktycznie teraz było na każdym meczu w sezonie, może poza dwoma wyjątkami z tym, że to nie powód do dumy bo na „c” klasę więcej chodziło. Tu na każdym meczu powinno być przynajmniej 900-1000 osób ale żeby to zrobić potrzebna jest reklama, dobra gra), brak takich dramatycznych zdarzeń jak protest zawodników z powodu opóźnień w wypłatach, czy rozwijania mody na Odrę. Ostatnio widziałem na stronie historii Odry jak pod patronatem Odry były rozgrywane rozgrywki ligi szkolnej w latach 80. Młodych trzeba przyciągać na stadion i dlatego brawa dla socios za organizację dnia dziecka. Być może zrobić jakąś akcję w stylu co mecz uczniowie danej szkoły do 18 roku życia mogą wejść za darmo? Przed nami 100-lecie. Ktoś kto nigdy nie był na meczu ani nie pamięta sukcesów Odry bez akcji marketingowej na mecz nie przyjdzie, dlatego teraz mamy dużą reklamę w mediach i trzeba ją umiejętnie wykorzystać. Dzięki temu, że otwarto wystawę już pisało o naszym klubie kilka mediów.

    #23759
    Greg
    Uczestnik

    Spot reklamujący mecz z Pniówkiem można usłyszeć w Radiu 90. Przypuszczam, że to jest kilka emisji w ciągu dnia.

    Na ile znam Radio 90, to trzeba było za to zapłacić jakieś 1000-1500 złotych. Ten spot musiałby więc wpłynąć na pozyskanie 75 do 100 kibiców, żeby wyjść na zero. Uważam, że jest to realne.

    Oprócz kwestii przyciągania kibiców na mecz taki spot buduje też jednak wizerunek klubu, daje znać ludziom w regionie, że Odra cały czas jest w grze.

    Bardzo dobry krok. Uważam, że jak najbardziej warto iść w tym kierunku.

    Pojawienie się zaproszeń ze strony piłkarzy też jest działaniem w dobrym kierunku.

    Nie wiem czy za to odpowiadał wiceprezes, ale jeżeli tak, to należą mu się słowa pochwały.

    #23782
    MGol
    Uczestnik

    Słyszałem kilka zapowiedzi. Dziś nawet w radiu 90 było krótkie zaproszenie na mecz w audycji na żywo, były podane wyniki sparingów oraz przedstawiono, że drużyna jest po przebudowie. Nie wiem czy czasem miasto nie było sponsorem tych zapowiedzi. Bez względu, kto to wymyślił to brawa dla niego. To jest coś czego nie było bardzo długo.

    Na stronie urzędu miasta pojawiła się zapowiedź meczu. Brawo!

    #23785
    OWGlozyny
    Uczestnik

    Uatrakcyjnić dzień meczowy. Catering, gry, zabawy, konkursy

    #23787
    grot
    Uczestnik

    Wszystkie mecze Odry w Wodzisławiu będą na youtube za darmo. Myślę, że to dobra informacja, choć oczywiście mogą być ludzie co zamiast iść na mecz będą oglądać za darmo.

    #24381
    MGol
    Uczestnik

    Wiem, że ciężko się robi marketing, kiedy drużyna przegrywa. Z ciekawostek powiem, że nasz ostatni mecz oglądało ponad 500 osób na youtubie. Ok to transmisja Rakowa była, nie mniej mecze w Wodzisławiu, z tego co zaobserwowałem również przyciągają ponad 300 osób co mecz. Jeśli nawet przyjdzie 500 osób i 300 osób obejrzy transmisje to znaczy, że nadal jest zainteresowanie zespołem. Tylko czy ktoś chce to wykorzystać?

Oglądasz 15 wpisów - 121 z 135 (wszystkich: 137)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.