- Ten temat ma 170 odpowiedzi, 27 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 7 months, 2 weeks temu przez Henry.
-
AutorWpisy
-
20 czerwca 2022 o 10:29 #22571GregUczestnik
Byłem teraz na stronie internetowej Odry i widać zmiany na plus. Zdjęcia drużyny aktualne łącznie ze sztabem szkoleniowym.
W ofercie dla potencjalnych udziałowców zmieniła się grafika. Nie ma tam już wymienionego Damiana Wróbla a oprócz tego zostało dodanych trzech członków rady nadzorczej.
Teraz to już wygląda bardziej profesjonalnie.
31 lipca 2022 o 12:06 #23675MGolUczestnikStrona jest dobrze zrobiona. Do obsługi social mediów nie ma się co doczepić ale już do działu marketingu owszem. Przede wszystkim na stronie Biznes są tylko dwie pozycje: udziałowcy i partnerzy, brakuje trzeciej a w zasadzie powinna to być druga : sponsorzy. Domena udziałowcy jest w porządku. Potem powinna być domena sponsorów : gdzie powinniśmy umieścić logotypy sponsorów głównych ( w tym firmy udziałowców : Rekpol, Hresa, Gosław czy Socios) oraz pozostałych firm. Dajmy im jakaś należną reklamę. Zasługują na go. Później powinna być oferta skierowana do potencjalnych reklamodawców. Sponsor dnia meczowego, sponsor miesięczny itp. Tak to powinno wyglądać :
Mała ściągawka dla osób zajmujących się marketingiem:
MATERIAŁY REKLAMOWE
Reklama dźwiękowa – spot
Komunikat spikera
Tablety na konferencji pomeczowej
Logotyp na zaproszeniach i zaproszeniach VIP
Logotyp na składach meczowych
Dedykowana akcja ulotkowa
Media
Produkcja i publikacja spotu reklamowego
Lokowanie produktu
Plansza reklamowa przed publikowanymi materiałamiSTRONA WWW
Reklama dźwiękowa – spot
Komunikat spikera
Tablety na konferencji pomeczowej
Logotyp na zaproszeniach i zaproszeniach VIP
Logotyp na składach meczowych
Dedykowana akcja ulotkowa
SOCIAL MEDIA
Produkcja i publikacja spotu reklamowego
Lokowanie produktu w kulisach
Sponsor wydania programu „Czas na Szpil”
Sponsor relacji meczowej na YT
Sponsor TV (znak wodny w trakcie materiałów + plansza przed)
Plansza reklamowa przed publikowanymi materiałamiSTADION
Banda led
Chwieja
Balon reklamowy
Carpet 3d przy bramce
Kostka reklamowa w narożniku
Ekspozycja stoiska Sponsora od Al. Bojowników (+ lokowanie w kulisach)
Organizacja konkursu w przerwie meczu na płycie boiska
Banda statyczna 6 m
Banner reklamowy na koronie stadionu 1 m2
Banner reklamowy 4 m x 2 m
Ławka rezerwowych część zewnętrzna
Ławka rezerwowych część wewnętrzna
Krzesełka sektor
Reklama wielkoformatowa
Reklama na bocznej ścianie Trybuny Głównej
Reklama na Trybunie Głównej (okno Strefy Premium)
Tablica zmian
Logotyp na ściance mixed-zone
Logotyp na ściance konferencyjnej
Responsive Image
STROJE
Koszulka przód
Koszulka tył pod numerem
Rękaw prawy (pod logotypem rozgrywek)
Rękaw lewy (logotyp kwadrat)
Rękaw lewy (logotyp prostokąt)
Spodenki nogawka prawa przód
Spodenki tył centralnie
Spodenki nogawka prawa tył
Spodenki nogawka lewa tył
Koszulka treningowa przód + narzutki treningowe tył
Koszulka wyjściowa przód (pod logotypem Nike)
STREFA PREMIUM
Nazwa Strefy
Branding Skyboxów
Logotyp na zaproszeniach
Karnet do Strefy Premium
Informacja o Sponsorze w komunikacji
EKSTRA
Wsparcie w przygotowaniu grafik
Karnet Plus na Trybunę Główną
Karnet do Strefy Premium
Miejsce parkingowe
Dedykowana koszulka meczowa
Organizacja treningu dla pracowników Sponsora
Sesja zdjęciowa w siedzibie Sponsora bądź wskazanego produktu
Zaproszenia na mecze dla gości/pracowników Sponsora
Ekspozycja ulotek w stacjonarnych punktach sprzedaży
Dołączanie ulotek do wysyłek ze sklepu internetowegoSPONSORZY STRATEGICZNI
SPONSORZY PREMIUM
SPONSORZY OFICJALNI
PARTNERZY MEDYCZNI
PARTNERZY BIZNESOWI
PARTNERZY
PARTNER TECHNOLOGICZNY
Wszystkie dane klubu wraz z adresem i osobami odpowiedzialnymi za marketing.
A co mamy? Wchodzę na stronę i nie widzę żadnej zachęty do reklamy….
31 lipca 2022 o 13:33 #23684GregUczestnikSkąd to skopiowałeś?
W trzeciej lidze nie ma konferencji prasowych, więc jeden punkt i tak nie miałby zastosowania.
Na Odrze jest strefa mixed-zone?
Nie wszystko z tego jest do zrealizowania w trzeciej lidze. Kierunek w porządku, ale powinien być skrojony na dzisiaj pod trzecią, co najwyżej drugą ligę.
31 lipca 2022 o 15:20 #23688MGolUczestnikKonferencje prasowe w niektórych klubach trzecioligowych są, chociażby w Polonii Bytom czy Gwarku Tarnowskie Góry a i chyba jeszcze w paru innych.
Oczywiście, że zgadzam się z tym, że powinno to być skrojone pod 3-ligę, póki co nie jest to skrojone wcale. Jakiś czas temu połowę podobnych rzeczy pisałem z głowy, teraz skopiowałem to ze strony Ruchu. Spodobało mi się to. Można powiedzieć, że przyłożyli się do tego i to przynosi efekty. Nie mamy takiego potencjału, co oni ale pewne rzeczy powinny być podobne. Odnośnie strefy mixed- zone to i taką strefę można by było stworzyć i teraz ale to nam nie potrzebne. U nas od zawsze były problemy z marketingiem i nigdy potencjał nie był w pełni wykorzystany.
31 lipca 2022 o 15:45 #23689GregUczestnikZgadzam się. Uważam jednak, że pierwszym krokiem powinno być zwiększenie frekwencji.
Od tego wszystko się zaczyna. Tutaj widzę na pewno trzy punkty.
1. Plakaty przynajmniej w całym Wodzisławiu
2. Zapowiedzi męczy w mediach społecznościowych miasta. Tutaj tylko trzeba dogadać się z prezydentem i wydziałem promocji miasta, bo ich to nic nie kosztuje. Na najbardziej atrakcyjny mecz w rundzie być może mogliby udostępnić billboardy
3. Patronaty medialne i/lub profesjonalnie informacje prasowe wysyłane do mediów przed meczami. Taką informację stworzyłem dla dyrektora Wróbla przed meczem z Goczałkowicami a teraz mam to zrobić dla Socios przed i po jubileuszu stulecia Odry.
To nie jest szczególnie duży wysiłek a może (znacząco) podnieść frekwencję. Obecnie ambitnym, ale myślę, że realnym celem powinno być minimum 500 osób na każdym meczu. Następnie, już z innej pozycji, można zająć się całą resztą tematów marketingowych.
Czy wiceprezes w ogóle tutaj przebywa? Część spraw można załatwić na odległość, ale nie wszystko.
31 lipca 2022 o 16:17 #23692AngeloUczestnikNic tak nie zwiększa frekwencji jak dobra gra drużyny i to jest najlepszy chwyt marketingowy który działa od zawsze. Jak drużyna przegrywa mecz za meczem to nawet plakaty rozwieszone co metr i zapowiedzi w mediach co minutę nikgo więcej, po za tymi co zawsze na mecze chodzą niezależnie od wyników drużyny, na trybuny nie ściągną. Kto się futbolem interesuje to i bez plakatów rozwieszonych co kawałek, wie kiedy jest mecz a jedyna dodatkową dla niego zachęta do przyjęcia na stadion jest dobra gra drużyny.
31 lipca 2022 o 19:46 #23700GregUczestnik„Kto się futbolem interesuje”. Jak w ten sposób będziemy do tego podchodzić, to frekwencja nie będzie się zwiększać.
O meczach musi się dowiadywać jak najwięcej ludzi niezależnie od wyników. Dobre wyniki oczywiście dodatkowo zwiększają frekwencję.
Gdy w Odrze jest teraz kilku Ukraińców, to można to wykorzystać i zrobić reklamę na Facebooku po ukraińsku do Ukraińców w regionie (nie tylko w Wodzisławiu) zapraszając ich na mecz pokazując, że mogą wspierać swoich rodaków. Taka reklama to nie jest wielka inwestycja a może bardzo dobrze zadziałać. Wystarczy dobra grafika po ukraińsku plus kilka zdań w tym języku.
Myślę, że przez miasto też można docierać do Ukraińców z informacją o meczach Odry.
To nie jest tak, że każdy wie o tym, co się dzieje. Sam, z dostępnych źródeł, nie dowiedziałem się, że w przyszłym tygodniu będzie Diamentowa Liga w lekkiej atletyce. Ojciec mi o tym powiedział i byłem tym pozytywnie zaskoczony, bo pojawi się tam m.in. rekordzista świata w skoku o tyczce. U mnie zadział więc marketing szeptany.
Trzeba więc starać się wykorzystać każdy sposób, żeby zwiększać ilość osób, które dowiadują się o meczach a nie zadowalać się tylko stwierdzeniem, że kto ma wiedzieć, to wie a dobre wyniki wszystko załatwią.
Jeżeli w zeszłym roku wszyscy w Wodzisławiu wiedzieliby, że będzie grał Piszczek, to jestem pewny, że na meczu z Goczałkowicami nie byłoby tysiąc osób a minimum dwa razy tyle. Minimum, bo, według mnie, byłaby frekwencja na poziomie 3-4 tysięcy osób a to wszystko wpływa nie tylko na więcej pieniędzy w kasie klubu, ale także na jego wizerunek czyli docelowo na jeszcze więcej pieniędzy.
31 lipca 2022 o 20:00 #23702AngeloUczestnikGreg jak kogoś sport nie interesuje to nawet jak będzie miał plakat na nos przyklejony to i tak na mecz nie przyjdzie. Jest tyle atrakcji dzisiaj, że tak jak pisałem tylko dobra gra może przyciągnąć więcej kibiców na mecze. Jedyna dodatkowa atrakcja co by ściągała większą ilość niezależnie od gry i zainteresowania sportem to darmowa kiełbasa i piwo. Taka jest prawda, to jest tylko 4 poziom rozgrywkowy i w innych miastach jest tak samo jak u nas 500-600 ludzi na meczach 3 ligowych to norma i nie takie głowy jak Twoja nad tym myślały. Na mecz z Goczałkowicami jedni przyszli dla Piszczka a nie na mecz Odry, bo póżniej już wielu z nich na mecze nie chodziło wcale.
31 lipca 2022 o 20:16 #23703GregUczestnikI tak jak pisałem, gdyby wtedy wszyscy w Wodzisławiu wiedzieli, że przyjeżdża Piszczek, to frekwencja mogła być kilkukrotnie wyższa, bo od czasów Ekstraklasy nie grał tutaj tak dobry i utytułowany zawodnik. Takie mecze trzeba wyciskać do maksimum. Niestety, wtedy media społecznościowe miasta nic o tym nie wspominały. Nie wiem czy to było zaniedbanie dyrektora Wróbla czy zła wola wydziału promocji i/lub prezydenta.
Niech będzie i te 500/600 osób, ale na każdym meczu a do tego potrzebne jest to, żeby każdy potencjalnie zainteresowany dowiedział się o tym, że jest mecz a nie wszyscy korzystają z mediów społecznościowych. Tutaj jednak też trzeba zadbać o to, żeby promocja była jak największa, dlatego już kilka razy pisałem, że zapowiedzi meczów w mediach społecznościowych miasta byłyby bardzo wskazane tym bardziej, że miasta nie wydaje na to żadnych środków.
Uważam też, że można przyciągnąć dodatkowo przynajmniej z 50 osób z Ukrainy tylko trzeba do nich dotrzeć z informacją o tym, że gra tutaj kilku ich rodaków. A reklama na Facebooku jest do tego być może najlepszym narzędziem.
31 lipca 2022 o 22:13 #23707MGolUczestnikMyślę, że wszyscy mamy rację, zarówno Greg, który stawia na reklamę w sieci jak i uliczną, Angelo który stwierdza, że dobra gra sama przyciąga. Ja z kolei pisałem o pozyskiwaniu sponsorów/ reklamodawców, dzięki którym można stabilnie rozwijać klub i inwestować w przyszlość. Po 500 osób to praktycznie teraz było na każdym meczu w sezonie, może poza dwoma wyjątkami z tym, że to nie powód do dumy bo na „c” klasę więcej chodziło. Tu na każdym meczu powinno być przynajmniej 900-1000 osób ale żeby to zrobić potrzebna jest reklama, dobra gra), brak takich dramatycznych zdarzeń jak protest zawodników z powodu opóźnień w wypłatach, czy rozwijania mody na Odrę. Ostatnio widziałem na stronie historii Odry jak pod patronatem Odry były rozgrywane rozgrywki ligi szkolnej w latach 80. Młodych trzeba przyciągać na stadion i dlatego brawa dla socios za organizację dnia dziecka. Być może zrobić jakąś akcję w stylu co mecz uczniowie danej szkoły do 18 roku życia mogą wejść za darmo? Przed nami 100-lecie. Ktoś kto nigdy nie był na meczu ani nie pamięta sukcesów Odry bez akcji marketingowej na mecz nie przyjdzie, dlatego teraz mamy dużą reklamę w mediach i trzeba ją umiejętnie wykorzystać. Dzięki temu, że otwarto wystawę już pisało o naszym klubie kilka mediów.
4 sierpnia 2022 o 09:18 #23759GregUczestnikSpot reklamujący mecz z Pniówkiem można usłyszeć w Radiu 90. Przypuszczam, że to jest kilka emisji w ciągu dnia.
Na ile znam Radio 90, to trzeba było za to zapłacić jakieś 1000-1500 złotych. Ten spot musiałby więc wpłynąć na pozyskanie 75 do 100 kibiców, żeby wyjść na zero. Uważam, że jest to realne.
Oprócz kwestii przyciągania kibiców na mecz taki spot buduje też jednak wizerunek klubu, daje znać ludziom w regionie, że Odra cały czas jest w grze.
Bardzo dobry krok. Uważam, że jak najbardziej warto iść w tym kierunku.
Pojawienie się zaproszeń ze strony piłkarzy też jest działaniem w dobrym kierunku.
Nie wiem czy za to odpowiadał wiceprezes, ale jeżeli tak, to należą mu się słowa pochwały.
4 sierpnia 2022 o 20:13 #23782MGolUczestnikSłyszałem kilka zapowiedzi. Dziś nawet w radiu 90 było krótkie zaproszenie na mecz w audycji na żywo, były podane wyniki sparingów oraz przedstawiono, że drużyna jest po przebudowie. Nie wiem czy czasem miasto nie było sponsorem tych zapowiedzi. Bez względu, kto to wymyślił to brawa dla niego. To jest coś czego nie było bardzo długo.
Na stronie urzędu miasta pojawiła się zapowiedź meczu. Brawo!
4 sierpnia 2022 o 20:56 #23785OWGlozynyUczestnikUatrakcyjnić dzień meczowy. Catering, gry, zabawy, konkursy
4 sierpnia 2022 o 22:06 #23787grotUczestnikWszystkie mecze Odry w Wodzisławiu będą na youtube za darmo. Myślę, że to dobra informacja, choć oczywiście mogą być ludzie co zamiast iść na mecz będą oglądać za darmo.
19 września 2022 o 21:56 #24381MGolUczestnikWiem, że ciężko się robi marketing, kiedy drużyna przegrywa. Z ciekawostek powiem, że nasz ostatni mecz oglądało ponad 500 osób na youtubie. Ok to transmisja Rakowa była, nie mniej mecze w Wodzisławiu, z tego co zaobserwowałem również przyciągają ponad 300 osób co mecz. Jeśli nawet przyjdzie 500 osób i 300 osób obejrzy transmisje to znaczy, że nadal jest zainteresowanie zespołem. Tylko czy ktoś chce to wykorzystać?
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.