Inwestycje i wydarzenia – Wodzisław, powiat, region

Oglądasz 15 wpisów - 241 z 255 (wszystkich: 512)
  • Autor
    Wpisy
  • #26337
    Don C.
    Uczestnik

    @MGol- w powiecie siedzą albo oderwani od rzeczywistości albo osoby co jeszcze rozwalały Wodzislaw w latach 90 do tega pedagogiczna sitwa. To czego sie po nich spodziewać? Inwestorzy co stawiaja zaklady w Gorzycach robia drogi dojazdowe i skrzyzowania. To samo ma byc z Eko Oknami. Juz przygotowuja sie do przebudowy kilku skrzyzowan widzac opieszałość miasta czy powiatu. Tak jak pisalem kiedys że i miasto i powiat graja na przeczekanie zeby nic nie zrobić. Takze z obiecanek administratora z 4.06.2021 nie zostalo juz absolutnie nic. Co ciekawe ze ludzie sa obdarzeni darem niepamięci i tak na nich beda głosować. A administrator az rwie sie do kolejnego koryta jeżdżąc za Tuskiem i reszta po Katowicach. W sumie co go W Sl. obchodzi jak salony czekają.

    #26376
    Don C.
    Uczestnik

    Dzisiaj uslyszano ze rzad chce zrobić linię kolejową biegnaca na poludnie przez nasz powiat miedzy innymi. Do tego połączenie kolejowe W Sl – Jastrzębie. Administrator Kieca juz zapowiedzial ze bedzie wszystkimi silami blokować inwestycję zeby tory nie powstały ani przystanek na Wilchwach. Tak oto wyglada od 17 lat rządzenie – żeby niczego nie było.

    #26378
    luck69
    Uczestnik

    Don C. – do tej kolei to daleko, bo jak przypuszczam magistrala będzie priorytetowa. Akurat na połączeniu kolejowym z Jastrzębiem niekoniecznie mi zależy ale komunikacja kolejowa pomiędzy dzielnicami miasta z pieniędzy zewnętrznych – to chyba powinniśmy się cieszyć i wspierać. Co prawda patrząc na te plany nie wiem jaki sens i po co jest ten terminal na Skrzyszowskiej? To ma być centrum przesiadkowe do tej magistrali CPK? Jeśli tak tym bardziej powinniśmy to wspierać , a nie negować. Generalnie uważam, że blokowanie takiej inwestycji dla zasady jest bez sensu. Owszem zgadzam się z protestami i uwagami mieszkańców i wysiedleńców (mam Kolegów, którzy całe domy stracą i już się mentalnie przygotowują) ale dla transportu pasażerskiego na dzisiejsze technologie nie ma alternatywy. Lotnictwo jest zbyt paliwożerne i czasochłonne. Zresztą wystarczy takie szybkie koleje w zachodnich krajach poznać (Hiszpania, Włochy czy Niemcy). Około 2h do Stolicy czy do Wiednia z Wodzisławia – to robi wrażenie i oczywiście wzrasta wartość marketingowa miast będących w osi takich komunikacyjnych arterii. Blokada dla blokady – bez uzasadnienia to tylko świadczy o ograniczeniu myślenia. Ja nie dożyję pewnie tego nowoczesnego transportu i nie skorzystam…ale następne pokoleni, to i owszem. Na koniec odniosę się do Nysy jakiej dałeś przykład Don – to miasto zawsze miało przemysł i ich rozwój mimo odległości od autostrady podziwiam. Jest strefa są porządne firmy, mają turystykę, zabytki i jezioro z bazą turystyczną. Mają halę sportową i drużynę siatkarską w Plus Lidze. Biorą się teraz a stadion, no i mają konkretną piętrową – dużą galerię w centrum. Ciekawy jestem (bo liczba mieszkańców podobna) ile mają szkół? Aż sobie to dzisiaj sprawdzę. Nie możemy też powiedzieć, że u nas nic nie powstało i się nie zmieniło – ale w mojej opinii Wodzisław przespał swoją szansę i tego szybko nie da się nadgonić. Celowo nie mówię, że się nie da. Jak ktoś chce i ma pomysł – to się da. Dla rozwoju transportu kolejowego w mieście jest moje tak…chociaż kłóci się ten projekt z projektem Drogi Południowej…który chyba nie ma racji realizacji w wersji opiniowanej i już lata wałkowanej…a może właśnie konflikt z koleją spowodował te problemy??? Ale oczywiście ktoś o tym nie pomyślał i wcześniej nie przeanalizował….no coż. Pozdrawiam

    #26379
    grot
    Uczestnik

    Oczywiście, że kolej należy rozwijać. Patrząc jednak na „dokonania” rządzących przy innych inwestycjach to obawiam się, że ta kolej nie powstanie szybciej niż w 2040r. Nie wiem po co budować tę linię do Jastrzębia bo połączenie drogowe jest tam optymalne i szybkie.

    #26381
    MGol
    Uczestnik

    Don o tym, że łącznik pójdzie przez Wilchwy pisałem jakiś czas temu ( bodajże w grudniu) i od tej chwili urzędnicy wiedzieli jaki będzie wariant wybrany tylko nie mogli o tym informować. Boli mnie, że taka inwestycję sprowadza się do polityki. Po pierwsze ja bym oddzielał inwestycję w port lotniczy od inwestycji kolejowych. Tak jak napisał Luck69 większość linii kolejowych ma dofinansowanie z UE. Jest plan by maksymalnie przyspieszyć przejazdy kolejowe pomiędzy stolicami. Ta linia z racji tego, że ma być łącznikiem pomiędzy Warszawą a Bratysławą i Budapesztem również, jest priorytetem. Po drugie państwo ma wybudować łącznik pomiędzy Jastrzębiem a Wodzisławiem ( tu nie chodzi o to, że ktoś kogoś chce na siłę uszczesliwiać ale tak jak autostrada ma pasy awaryjne tak taka inwestycja ma mieć jak najwięcej łączników by w przypadku kataklizmu(podmycia torów, zerwaniu trakcji, czy innej nieoczywistej przyczyny, móc przekierować cały skład objazdem). Po drugie od lat nasz region jest komunikacyjnym zadupiem a my zadajemy pytania po co nam kolej do Jastrzębia, a w Jastrzębiu po co nam kolej do Wodzisławia? Serio? Otóż do Jastrzębia ma być budowana trasa kolejowa od strony Pawłowic i w przypadku wybudowania obu tras( tak to odległa perspektywa) będzie można uruchomić pociąg na trasie Rybnik -Wisła przez Wodzisław i Jastrzębie. Po trzecie ktoś kto pisze po co pociąg to chyba dawno nie był w większym mieście i nie widział jak np funkcjonuje SKM. Po czwarte władze powinny wspierać osoby, które mają zostać wypłacone to znaczy naciskać, by za wypłatę odszkodowań, ludzi było stać na budowę takiego samego domu i by np nie dochodziło do sytuacji, że kogoś np państwo wypłaci ( wypłata pójdzie na spłatę kredytu a osoba już nie dostanie nowego kredytu w banku bo np. jest za stara, albo nie spełnia wymogów). W takim przypadku to państwo powinno być gwarantem. Po piąte pan prezydent miał kilkanaście lat żeby zbudować obwodnicę, która by szła właśnie wokół terenów byłej kopalni. Z różnych przyczyn tego nie zrobił a teraz podnosi głos odnośnie rozjazdu przez tiry?

    A odnośnie Nysy. Po prostu są miasta gdzie nie wszystko jest przejadanie. W Nysie jest 9 szkół podstawowych, gdzie liczba mieszkańców jest minimalnie mniejsza tylko miasto jest powierzchniowo sporo mniejsze. Spójrzcie na przykład Raciborza ile w ostatnim czasie zostało zaplanowanych inwestycji sportowych (aquapark, lodowisko, rozbudowa aquaparku, remont hali).

    #26388
    luck69
    Uczestnik

    MGol – ale u nas W Wodzisławiu też nie można powiedzieć definitywnie, że nic dla mieszkańców się nie robi! Mamy piękny dworzec kolejowy, wyremontowany Pałac, wieżę romantyczną …trwają prace na Balatonie….czego tu nie ma i brakuje – wykorzystania tego dużego potencjału! Brakuje np bezpiecznych ścieżek rowerowych łączących te miejsca oraz pomiędzy dzielnicami miasta, bezpiecznych parkingów dla rowerów (np koło miejskiego Parku czy Urzędu Miasta!!!) a najbardziej – marketingowo i turystycznue to połączenia Wodzisławia z Żelaznym Szlakiem rowerowym, gdzie przewalają się w weekendy tłumy startując z na tenże z Godowa. A ja się pytam – dlaczego nie z Wodzisławia? Mamy o ile się dobrze doliczyłem 13 szkół, Nysa 8 więc planowane kolejne remonty szkół wymagają dokładnej analizy techniczno – ekonomicznej! To są wymagane działania UM na już, a nie na kiedyśtam…no i trzeba w końcu przestać ściemniać nauczycielom i mydlić wszystkim oczy… bo dzieci więcej nie będzie, tym bardziej kasy na to z centrali, bo to jest subwencja „za głowę”. Trzeba wykorzystać potencjał jaki stwarza budowa zakładu Eko Okna i centrali Amazona i jako Miasto z tymi podmiotami wręcz „zamieszkać”, pomagać, ułatwiać i przyspieszać proces decyzyjny…a propos Olszyny – dlaczego nie buduje się jeszcze ścieżka rowerowa do tego zakładu??? Chociażby projekt…może i same EkoOkna by mogły coś doinwestować skoro chcą drogi budować – o tym jestem przekonany! Ktoś z urzędników potrafi tak dalej w przyszłość zajrzeć a nie tylko na koniec biurka? Radni tacy na szczęście się znajdują w Radzie Miasta. Nie mamy tego co napisałem powyżej ale mamy kompletnie poroniony pomysł czyli – obwodnicę „wewnętrzną” – aktualnie maszynkę do łupienia kasy z kierowców, mamy nie działający w połowie już zegar w idiotycznym miejscu na stadionie, zburzoną (nie do końca) historyczną bramę stadionu, pękające betonowe donice (ni przypiął ni przyłatał)…no i ścieżkę rowerową na 26 Marca buahahaa. Widząc jak degradują się 3 wzgórza jestem ciekawy w jaki sposób zostanie zabezpieczony i potem na bieżąco konserwowany „nowy Balaton”? Ale się rozpisałem….sorki

    #26389
    grot
    Uczestnik

    luck69 ja też uważam, że należy bardzo dokładnie przeanalizować ilość koniecznych szkół w Wodzisławiu, ale porównywanie z innym miastem patrząc tylko na ilość mieszkańców nie musi być miarodajne. Nysa ma powierzchnię 27,5 km2 a Wodzisław 49,5 km2, a więc prawie dwa razy większą. To powoduje, że przy tej samej ilości szkół odległości do nich byłyby dużo większe. Co do obwodnicy to niestety pokazuje nieskuteczność lobbowania naszych władz. I nieważne jest czy ktoś nas celowo blokował bo od Prezydenta, tak jak od szefa firmy, oczekuję skuteczności w działaniu. Skoro nie daje rady to czas na zmianę.
    Dalej uważam, że kolej do Jastrzębia nie ma na dziś żadnego sensu. Prawie codziennie jeżdżę w stronę Rybnika i patrzę na te puste składy, to w pociągu do Jastrzębia będzie jeździło tylko powietrze.

    #26391
    Henry
    Uczestnik

    luck69 gdyby laik czytał twój post to by pomyślał że Mieczysław i magistrat wyremontował dworzec, pałac, wieżę i teraz remontuje Balaton (:

    #26392
    luck69
    Uczestnik

    Henry – poniekąd tak wychodzi…że remonty to nasza specjalność hehehe. Ja jeżdżę systematycznie kilka razy w miesiącu do Katowic i Grot wierz mi ludzi porannymi pociągami jeździ sporo, do Rybnika głównie młodzież ale też i pracownicy. Ale te godziny połączeń są …porąbane…to samo dotyczy powrotu… W szczycie komunikacyjnym takie pociągi powinny kursować co 15 minut jak w SKM w Trójmieście. To powinno działać jak metro wtedy nawet nikt by nie chciał męczyć się z dojazdem do Rybnika, szukaniem parkingu etc etc. Będzie podaż będzie popyt. Do takiej komunikacji powinny być spore bardzo duże dotacje wtedy będzie ok ale aby tak się stało musi być odpowiednia infrastruktura. Pociąg do Kato jedzie 1,2 h…po niby wyremontowanym torowisku, które przystosowano tylko na bardzo krótkich odcinkach do 80km/h…chyba przez chwilę ponad 100km/h a poza tym się wlecze. To aj się pytam – co to za remont i jaka tu perspektywa na przyszłość? Nie mówię już o mijankach bo często trzeba czekać na IC (a te jeżdżą jak chcą). Sytuacja na kolei wymaga definitywnej zmianie, bo liczba spółek i zakres ich odpowiedzialności to kuriozum (powstały tylko po to aby były stanowiska i stołki)…zawodowo często z nimi muszę coś uzgadniać…KATASTROFA!!! Grot – pomyśl tylko przy planowanych ograniczeniach (co wydaje się nieuniknione) czym wjedziesz do centrum miasta? Stać nas (nasze Dzieci) będzie na elektryki…nie wspominając już o tym gdzie i za ile je naładują? Temat szeroki jak Amazonka…Zgadzam się, że tych zaniedbań w Wodzisławiu już się tak namnożyło, że nie da się obojętnie na to patrzeć nawet obiektywnie przymykając oko na niektóre sprawy.

    #26393
    grot
    Uczestnik

    Co do elektryków to jeśli będzie to masowa sprzedaż tak jak teraz aut spalinowych to ceny znacząco spadną. Nie martw się też o miejsca ładowania bo jak będzie popyt to pojawi się też podaż. Zupełnie inną sprawą jest sens tej zamiany na elektryki, ale to już inny temat.
    Faktycznie gdyby takie pociągi jeździły co 15 minut w stronę Rybnika to myślę, że znacząco większa ilość osób zaczęła by jeździć pociągami, ale i tak będą to połączenia nierentowne. Kto za to zapłaci ? Natomiast pociąg co 15 minut w stronę Jastrzębia ? Kto by miał tym pociągiem jeździć ? Jastrzębie będzie niedługo wymierać po zamknięciu kopalń bo nie jest to żadne atrakcyjne miasto do zamieszkania, nawet w porównaniu z Wodzisławiem.

    #26401
    Don C.
    Uczestnik

    Dziękuję za to ze zainteresowaliscie sie Nysą. Celowo dalem ten przyklad (z 4 ligi) troche mniejszego miasta zeby nikt nie zarzucił ze porownuje do miast wiekszych czy wojewódzkich. Za ostatnie tylko 5 lat zrobili taki postęp ze administratorowi W Sl. braklo by jego życia i tak by tego nie zrobił. A takich przykladow w PL jest oczywiscie wiecej. Jeżdżę w tamte tereny co dwa lata i widzę jak sie pozmieniało.Wokoł Nysy obwodnica i czuje sie czlowiek jakby to jakies miasto wojewódzkie było. Mimo tylu inwestycji z tego co czytam budzet uważają jako srednio trudny. Dla porównania administrator ma budzet ektremalny wlasciwie na granicy bankructwa. Na ostatniej komisji oswiaty jasno powiedziano ze będą ciąć nawet najmniejsze wydatki bo trzeba miec na pensje dla nauczycieli Jest 70 mln a brakuje jeszcze prawie 10. I teraz taki buc dowiaduje sie ze jest możliwość w przyszłości budowy torów z budzetu panstwa i od razu jest na nie. To jest wlasnie roznica mentalności. Tu rzadzi buractwo i potomkowie plemion mongolskich ktorym wystarczy własna klitka i trawa z tujami koło chalupy.

    #26412
    MGol
    Uczestnik

    Ogólnie odbudowa torów na kierunku Wodzisław- Jastrzębie nie skłania się tylko na możliwosci pociągów pomiędzy tymi miastami ale raczej bardziej rozbudowanych połączeń np Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie-Cieszyn/Wisła, czy dojazdu do głównego przystanku przy linii CPK. Nikt nie pisze, że te pociągi mają co 15 minut kursować ale dlaczego nie co 50 minut? Większość pisze o przyszłym małym zainteresowaniu takim połączeniu a jakoś Jastrzębska jest jedną z najbardziej oblężonych ulic a stara linia E1 (dziś W10) jedną z najpopularniejszych. Otóż popularność linii zależy od ceny/ czasu przejazdów i lokalizacji przystanków bo nagle może się okazać, że połączenie kolejowe pomiędzy Wilchwami a centrum będzie szybsze niż połączenie autobusowe.

    Don odnośnie Kiecy to kiedyś mam wrażenie chciał być prezydentem a teraz niby chce być posłem a zachowuje się jak sołtys…. Jednak najbardziej mnie rozbawił moment kiedy Pan prezydent neguje powstanie dworca intermodalnego bo nie ma dojazdu… Panie prezydencie po pierwsze to miał Pan kilka kadencji na wybudowanie obwodnicy. Po drugie dworzec może zostać przeniesiony bliżej strefy. Po trzecie obstawiam, że główna nitka CPK powstanie natomiast na jej obnogi może zabraknąć kasy. Obym się mylił bo maży mi się transport na miarę regionu.

    Ale żeby nie było, że jadę tylko na Kiecę. https://www.facebook.com/100058081447622/posts/pfbid0a2tS2Sf1TrhzQgNGTvF9SrhroTCGPvwgMaowyV45byQ3z4TzkjgDE8PYqSViHeyfl/?app=fbl
    Otóż Pani senator chwali się ile pieniędzy ściągnęła do powiatu…. A gdzie jest Wodzisław? I nie piszcie o tym, że to tylko i wyłącznie wina Kiecy i złego wniosku bo jakoś Rybnik dostał dodatkowo kasę pomimo pominięcia w pierwszej edycji. Gdzie byli posłowie z regionu? Otóż Wodzisław celowo jest pomijany w dotacjach. Wręcz udupiany. Poważnych inwestycji państwowych tu nie było od lat a kiedy jakaś szansa się pojawia to Kieca protestuje. To polityka jednych i drugich i dlatego najlepiej gdyby przyszły prezydent miasta był spoza obu tych opcji.

    #26447
    MGol
    Uczestnik

    Budowa fabryki eko okien postępuje https://youtu.be/-H0V-YCspJs

    Do zakończenia Amazona nie zostało już wiele: https://www.domiporta.pl/nieruchomosci/sprzedam-dzialke-gorzyczki-3749m2/154392355

    Co prawda zdjęcia z ogłoszenia sąsiedniej działki ale obrazują już powoli zakończenie robót.

    Coś na temat finansowania komunikacji : https://www.radio90.pl/wodzislaw-slaski-co-dalej-z-podwyzka-cen-biletow-w-komunikacji-miejskiej.html

    #26460
    Don C.
    Uczestnik

    @MGol!- zeby byly powazne inwestycje to muszą być powazne osoby . A nie takie towarzystwo jakim otacza sie administrator robiac prywatny folwark. A senatorami i poslami z naszego powiatu sa typowi wiochmeni wiec co sie po nich spodziewać. Wpierniczanie kołocza na dożynkach im najlepiej wychodzi. ###Co do nowosci to splajtowal i zwija sie spory market budowlany Majster z Radlina.

    #26591
    MGol
    Uczestnik

    https://forumbranzowe.com/eko-okna-inwestuja-w-fabryki-ale-i-w-drogi/„Eko-Okna poinformowały, że po zakończeniu budowy przewidują częstotliwość przejazdów ok. 400 ciężarówek tygodniowo. Niemal połowa z nich będzie przejeżdżała przez miasto Wodzisław Śląski. Obecne drogi dojazdowe nie są dostatecznie przygotowane na takie natężenie ruchu. Według lokalnych władz, producent jest świadomy, że będzie musiał dołożyć się do kosztów przebudowy dróg na terenie miasta. Eko-Okna będą więc partycypować w remoncie infrastruktury drogowej w Wodzisławiu Śląskim.”

    https://www.radio90.pl/pol-miliona-zlotych-na-remont-ginekologii-w-wodzislawiu-slaskim.html

    Oferty na sporządzenie projektu można składać do 28 kwietnia, więc powoli czas dobiega końca.

Oglądasz 15 wpisów - 241 z 255 (wszystkich: 512)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.